2010. július 5., hétfő

Pappardelle



Egészen megbarátkoztam a ténnyel, hogy ma pappardellét készítettem.

A fiúk beestek az ajtón, én addigra megtanultam úgy kimondani, mint egy született olasz háziasszony. 
Biztos vagyok benne, hogy megérezték, mese nincs, ez valami nagyon finom vacsora lesz.
 A tegnapi faszénen sült afrikai harcsát szeleteltem bele tejszínes-fokhagymás besamel szószba, és igazi házitésztával tálaltam.



Házitésztát egyáltalán nem ördöngösség készíteni, igazán érdeems próbálkozni vele, elrontani nemigen lehet.
10 dkg liszthez 1 tojás kell.
Én 1 kg lisztet kiöntök a gyúródeszkára, majd középen egy kis mélyedést formázok. Ide ütöm bele a tojásokat. Ahogy nagymamám is csinálta, felverem villával, és egészen egyszerűen gyúrni kezdem. Addig, amíg nyújtható tészta nem lesz belőle.
Akkor fél óráig pihentetem, majd nagyon vékonyra nyújtom, és már csak vágni kell. ezt hullámosra vágtam.
Ettől lett pappardelle :)))
Egy dologra kell vigyázni: folyamatosan lisztezni kell a deszkát, a nyújtófát, és a tésztát. Nagyon vékony lesz, és enélkül könnyne elszakad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hányan vagyunk éppen most?